Mocht uw auto als gevolg van schade niet meer kunnen rijden, belt u dan het alarmnummer dat op de groene kaart vermeld staat. De verzekeraar regelt indien nodig de berging en levert een vervangende auto.
De voorwaarden
We kunnen u alleen voorzien van een vervangende auto wanneer wij telefonisch toestemming hebben gegevens. Een vervangende auto wordt dan ingezet direct na het onverwacht uitvallen van uw leaseauto, indien reparatie of herstel langer dan 24 uur in beslag neemt.
Ons streven is een gelijkwaardige auto in te zetten, dit is echter niet altijd mogelijk. Een vervangende auto wordt alleen ingezet in Nederland, een vervangende auto kan optioneel in het leasecontract opgenomen worden.
Vervangend vervoer bij onderhoudsbeurten
Bij onderhoudsbeurten valt een vervangende auto niet onder het leasecontract, tenzij dit in de overeenkomst separaat is aangegeven.
Buitenland
Bij stranding in het buitenland kunt u ook gebruik maken van vervangend vervoer. Wanneer de kosten zijn opgenomen in het leasetarief komt dit voor rekening van Zuidlease. Bij vragen kunt u contact met ons opnemen via: 046- 458 17 86 of info@zuidlease.nl.
Veelgestelde vragen
- Gebruik van de auto
- Reparatie, onderhoud en banden
- Schade & verzekering
- Bekeuring
- Vervangend vervoer
- 24-uurs alarmservice
- Brandstof
- Auto inleveren of overnemen
Gebruik – algemeen
De bestuurder van de lease-auto dient in bezit te zijn van een in Nederland geldig rijbewijs. De verantwoording voor wie in de auto mag rijden ligt te allen tijde bij de contractant. De afspraken die gemaakt zijn tussen u en uw werkgever zijn bindend.
U kunt, voor eigen rekening, een trekhaak of andere accessoires laten monteren, mits deze voldoen aan de wettelijke eisen. Verwijdering hiervan, voor inlevering van de auto, is alleen toegestaan als dit geen beschadiging van de auto tot gevolg heeft. Houdt u er wel rekening mee dat door u zelf aangeschafte accessoires niet zijn meeverzekerd! Ook zijn de kosten van eventuele reparaties aan deze accessoires voor eigen rekening. Dit geldt ook voor alle kosten die gemaakt moeten worden a.g.v. foutief gemonteerde accessoires.
Gebruik – buitenland
Download hier het formulier, wijzig de geel gearceerde velden, mail het ingevulde formulier naar info@zuidlease.nl en wij sturen het origineel voorzien van een handtekening retour. Let op! Vraag voor alle potentiële bestuurders een machtiging aan.
Het afslepen van uw caravan is geregeld op uw caravanverzekering en de aanhangwagen op uw WA-verzekering.
Reparatie & onderhoud
Binnen de garantietermijn dient de auto bij de officiele merkdealer voor onderhoud en reparaties aangeboden te worden. Overleg ooraf met ons team operations indien u na afloop van de garantietermijn naar een andere dealer wilt gaan. Zij zijn bereikbaar op 046-4571081 of via operations@zuidlease.nl
Banden & Winterbanden
Wij verzoeken u om de zomerbanden in maart-april op de auto te laten monteren en de winterbanden in oktober-november. Het bandencentrum kan voor opslag van de banden zorgen die gedemonteerd worden.
Als een of meer banden als gevolg van een inrijschade (spijker, stoeprand) vervangen moet worden, berekenen wij het zogenaamde restprofiel door. Het restprofiel is het aantal millimeters dat nog gereden had kunnen worden met de betreffende band(en). Daarbij houden wij uiteraard rekening met vervanging die normaliter bij 2 mm profieldiepte plaats zou vinden.
Schade & verzekering
Zuidlease, Afdeling Schade
Postbus 762
6130 AT Sittard. U kunt uw schade ook eventueel online melden. Voor vragen inzake schade of reparatie kunt u tijdens kantooruren bellen met ons Team Operations op 046-4571081
Wanneer het een ‘eigen schuld’-schade betreft, wordt er aanspraak gemaakt op uw Eigen Risico. Bij een ‘verhaalschade’ zal Zuidlease proberen de schade te verhalen op de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij(en). Er wordt in dit geval geen aanspraak gemaakt op uw Eigen Risico.
U kunt een nieuw exemplaar aanvragen via e-mail naar schade@zuidlease.nl. Bellen ma natuurlijk ook: 046-4571080. Vermeld uw naam en adres en wij sturen binnen 3 werkdagen een schade-aangifteformulier.
Bekeuringen
Vervangend vervoer
24-uurs alarmservice
Brandstof
Magneetstrip beschadigd? Ook in dit geval geldt: het bedrag tijdelijk voorschieten en uw declaratieformulier invullen. Stuurt u vervolgens de pas, samen met uw declaratieformulier, naar ons retour terug. Vergeet niet een hoekje uit de magneetstrip te knippen! Wij vragen vervolgens een nieuwe pas voor uw aan.
Het declaratieformulier kunt u hier downloaden. Vul het zo volledig mogelijk in en stuur het met de originele bonnen naar ons op. Wij zullen dan binnen 5 werkdagen het bedrag uitbetalen.