Skip to main content

Maatregelen coronavirus

By 2 april 2020Nieuws

Het coronavirus heeft gevolgen voor ons allemaal. Voor Zuidlease staat de gezondheid en veiligheid van medewerkers en relaties op de eerste plaats. Daarom hebben wij een aantal veiligheidsmaatregelen genomen.

In dit artikel vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Zuidlease volgt de situatie op de voet en werkt dit artikel bij als er nieuwe maatregelen zijn.

Welke maatregelen neemt Zuidlease?

Om de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en relaties te kunnen waarborgen werken wij zoveel mogelijk thuis. Fysieke afspraken met relaties zijn proactief verplaatst of vinden via digitale kanalen plaats.

De sleutel naar onbezorgde mobiliteit, ook nu we vooral digitaal werken

Ondanks dat een groot deel van onze medewerkers niet op kantoor aanwezig is, staan we vanzelfsprekend voor u klaar. Om u in deze tijd zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, werken we volgens de RIVM-richtlijnen en adviezen. Momenteel blijft onze dienstverlening doorgaan zoals u van ons gewend bent. Wel hebben wij de telefonische bereikbaarheid aangepast. Momenteel kunt u ons op werkdagen bereiken van 09.00 tot 16.00 uur. Via mail zijn wij nog steeds van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar.

Mijn leasecontract loopt binnenkort af, wat moet ik doen?

In deze economisch onzekere tijd adviseren wij onze relaties om geen langlopende verplichtingen aan te gaan. Om onbezorgde mobiliteit te garanderen kan gekozen worden voor verlenging van het huidige contract. Een andere optie is vervanging voor (on)bepaalde tijd door een auto uit onze voorraad. Uiteraard is het nog steeds mogelijk om voor een nieuwe auto te kiezen. Levertijden zijn momenteel echter erg onzeker als gevolg van het sluiten van autofabrieken.

Kan ik mijn auto aanbieden voor onderhoud, (schade)reparatie en/of bandenwissel?

Ja, dat kan. Onze partners voldoen aan de maatregelen van het RIVM. Ze gebruiken handschoenen en hoezen voor stoel en stuur. Handgrepen, pookknoppen en sleutels worden gedesinfecteerd. Een deel van de bedrijven biedt een haal- en brengservice voor uw auto, zo hoeft u zelf de deur niet uit. Neem contact op met de garage, het schadeherstelbedrijf of de bandenfitter om een afspraak te maken. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met onze afdeling operations op telefoonnummer 046-4571081 of via mail operations@zuidlease.nl.

Moet ik mijn auto APK laten keuren?

Ja, als u met uw voertuig wilt blijven rijden wel. Keuringen worden nog steeds uitgevoerd door de erkende garagebedrijven. Neem contact op met uw garage om de mogelijkheden te bespreken.

Als de APK op uw voertuig verlopen is, dan mag u niet rijden. Dit is om de voertuigveiligheid te borgen. U mag alleen gebruik maken van de openbare weg om de auto te laten keuren. Uw auto mag wel gedurende twee maanden ongekeurd op de openbare weg staan.

Ik kan mogelijk mijn rijbewijs niet op tijd verlengen. Wat nu?

De huidige regelgeving met betrekking tot rijbevoegdheid is onverminderd van kracht.

U kunt een verlopen rijbewijs alsnog verlengen. Er mag echter niet gereden worden met een auto op de openbare weg tot het moment waarop het rijbewijs is verlengd. Neem contact op met de gemeente voor vragen rond het verlengen van uw rijbewijs.